Wednesday, November 3, 2010

INSOMNIA

Baru-baru in saya ada masalah tidur. Insomnia. Waktu-waktu exam, benda ni memang biasa terjadi pada saya. Bagusnya insomnia ni, kebanyakan masa tersebut saya lepaskan badan ke katil dan mula mengingat memori-memori lama. Tak semuanya gembira. Tak semuanya sedih. Kira seimbanglah. Kebanyakannya berkisar pada asam garam kehidupan budak yang baru 20 tahun hidup di dunia. Tiada yang istimewa.

Saya juga ada terfikir pasal mati. Sedih kan bila kita fikir yang kita semua akan mati? Selepas semua benda yang kita usahakan sepanjang hidup, kita akan pergi tinggal naif dan daif. Kadang-kandang saya takut, seolah-olah ada benda yang tak mampu saya selamatkan. Cukupkah amalan saya di dunia ni? Mungkin saya jauh dari tuhan. Sekarang pun jarang saya luangkan masa untuk Dia. Harap kamu tak macam saya. Pernah terdetik di hati saya unutuk berubah, tapi cuma hangat-hangat tahi ayam saja. Entahlah.





No comments: