Wednesday, November 11, 2009

APA AKU BUAT KALAU BOSAN #1

Entri pertama untuk siri "Apa Aku Buat Kalau Bosan". Hehehe...

Ya, aku selalu rasa bosan, dan untuk menghilangkan kebosanan yang melanda, aku akan buat aktiviti-aktiviti yang aku suka. Antara benda yang paling aku suka buat ialah bermain dengan Photoshop. Serius, benda ni addicting kalau betul-betul minat! Aku pun dulu "blank" juga masa mula-mula kenal dengan aplikasi Photoshop ni. Tapi atas sebab ingin tahu yang tinggi, aku belajar aplikasi ni secara online. Apa susah, Google kan ada? Hehe...

Photoshop ni boleh buat macam-macam. Boleh buat graphic design, banner, photo-impose etc. Banyak juga artwork yang aku buat guna aplikasi ni. Terutamanya untuk design t-shirt. Tapi aku tak pernah upload pun di blog ni. Malas mahu upload, connection lembab macam kura-kura. Tapi, ada juga sesetengah artwork yang aku buat aku post di Facebook aku di dalam folder "Jus Otak Mengalir Deras". Itupun sebab mahu tag kawan-kawan aku. Maaf kepada sesiapa yang menjadi mangsa photo-impose yang aku buat tu (Joko, Zul, Sarie, Afiq dan beberapa nama lain). And sorry for the bad editing work. Hehe...

Aplikasi ni sebenarnya mudah saja, yang penting mesti ada minat dan idea. Aku pun masih belajar lagi tentang Photoshop ni. Masih banyak lagi benda yang aku tak tahu. Nanti kalau aku rajin, aku upload design-design yang aku buat guna Photoshop. Ok, chow dulu... Mahu makan, lapar...

p/s: Kamu buat apa kalau bosan? :)

No comments: