Monday, August 16, 2010

HUJUNG MINGGU YANG AWESOME

Jadi, hari ini hari isnin. Tapi saya mahu cerita pasal hari ahad. So, anggap hari ini hari ahad.
Bayangkan situasi saya waktu itu. Saya buat peta projek untuk subjek ETR. Pakai Photoshop. Dengan laptop yang maha kekurangan (skrin bergerak aktif tanpa belas kasihan, macam celaka). So, peta sudah 90% siap, lengkap dengan label. Buat dengan susah payah, urat mata hampir putus gara-gara tengok skrin yang terlalu aktif bergerak-gerak sendiri. Tiba-tiba, laptop saya crash, Photoshop saya "not responding".




Damn.(Maaf, terkasar sikit. Sikit saja, saya janji.)




Habis usaha saya selama 2 jam hilang begitu saja. Cun kan? Saya rasa macam mahu tampar laptop saya laju-laju, tapi kalau saya tampar pun, bukan laptop tu rasa sakit, kan? Tangan saya yang sakit. Jadi, saya pun anggap itu sebagai dugaan bulan ramadhan.
Jadi, saya pun buat balik peta projek tu dari awal. Padan muka saya sendiri, tak pandai save progress. Tak pasal-pasal kena buat kerja dua kali. Haih!

Begitulah saya menghabiskan cuti hujung minggu saya. Sangat produktif.

Cuti hujung minggu kamu bagaimana?

Ok, selamat beramal! 26 days to go!

Wootwoot!



No comments: